sobota, 20 kwietnia 2013

Geolokalizacja w JavaScirpt

Natknąłem się niedawno na problem Geolokalizacji użytkownika odwiedzającego stronę iPtak.pl. Część linków, które umieściłem mogły działać jedynie dla widzów z Polski. Nie chciałem zaprzęgać do tego kodów PHP ponieważ zmniejszyły by wydajność dlatego postanowiłem znaleźć rozwiązanie z poziomu Java Script. Nie mógłbym tego zrobić gdyby bardzo zależało mi na zablokowaniu tej zawartości.


Wystarczy w sekcji head dodać gotowy skrypt lokalizujący
<script language="JavaScript" src="http://j.maxmind.com/app/geoip.js"></script>

A do naszej dyspozycji pojawiają się następujące funkcje:

geoip_country_code(); //zwraca kod państwa 
geoip_country_name(); //zwraca nazwę państwa 
geoip_city(); //zwraca nazwę miasta 
geoip_region(); //zwraca region 
geoip_region_name(); //zwraca nazwę regionu (województwa) 
geoip_latitude(); //zwraca współrzędną szerokości geograficznej 
geoip_longitude(); //zwraca współrzędną długości geograficznej 
geoip_postal_code(); //zwraca kod pocztowy



Teraz wystarczy już tylko przed znacznikiem </body> dodać kilka linijek kodu

if( geoip_country_name() != "Poland"){ alert('Treść strony w twojej lokalizacji '+
geoip_country_name() +'
jest niedostępna. ');
}


geoip_city, region, postal_code... Tych zmiennych nie można traktować poważnie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz