sobota, 16 lutego 2013

OVH, tani hosting.

Kilka słów o usługach OVH.

Pewnie każdy kto zajmuje choć się troszkę web designem lub programowaniem słyszał co nieco na temat OVH. Jest bardzo kuszący jeśli chodzi o miesięczny transfer ponieważ jest on nieograniczony! Zastanówmy się zatem w jaki sposób serwerownie OVH są w stanie zapewnić nam ten nieograniczony transfer. 

Otóż wiele hostingów jak mniemam jest praktycznie niewykorzystywanych ponieważ jak wszyscy doskonale wiemy jeden hosting = jedna domena. Co za tym idzie? Kolejna domena, to kolejne ~120 zł, które musimy wydać na hosting.

Jest to idealny chwyt marketingowy jeśli chodzi o malutkie strony, które mają kilkanaście odwiedzin dziennie ponieważ wykorzystanie takiego wirtuala jest wtedy zerowe.  Co dzieje się gdy na wirtualu pojawia się ogromna strona generująca ogromny ruch? OVH z pewnością nie jest wtedy zadowolone ponieważ musi dbać o nasz hosting, który mocno obciąża ich serwery, a dostarcza jedynie 10 zł miesięcznie, jednak OVH jest w stanie to zrobić z niewykorzystanego transferu przez całą rzesze malutkich stron generujących zerowe obciążenie. 

Dzisiaj spotkała mnie awaria jednego z hostingów. Przewidywany piątkowy ruch 380k odsłon spadł do 110k. Niemiła niespodzianka... Gdy wszedłem na stronę i próbowałem się skontaktować z Działem Technicznym spotkała mnie kolejna niemiła niespodzianka, a mianowicie kontakt dostępny jest tylko PON - PIĄTEK. Jedyne co mi pozostało to zgłoszenie awarii. (14.40). Jestem ciekaw jak szybko rozwiążą ten problem i z pewnością opisze to w kolejnej notce. Puki co stwierdzę, że niedostępny dział techniczny w weekendy świadczy o amatorskim podejściu do klientów serwerów wirtualnych. 

Dodam, że jeśli OVH stwierdzi, że zgłoszony przeze mnie problem nie jest po ich stronie to obciąży mnie kwotą 90 zł moją wiadomość do nich. Porównując to z roczną opłatą za serwer (120 zł) jest to ogromna kwota. 

Jeśli masz swoje własne opinie na temat OVH, zapraszam do dzielenia się nimi w komentarzach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz